Häromdagen körde det ihop sig. Med överfull agenda, överfull attestkorg och minimalt med tid till förfogande, ja då slutar webbläsaren på datorn att fungera!
Till att börja med var egot stort – Det här löser jag! Jag har många installationer av Windows Servrar i mig. Efter ett antal försök med att installera om webbläsaren, uppdatera drivrutiner m.m. sjönk självförtroendet rejält. Börjar inse att mina kunskaper utanför ”kontorsprogrammen” är rejält utdaterade.
Med klockan som främsta fiende svalde jag stoltheten och kontaktade Midcons ServiceDesk. -Jag får inte ihop det här, webbläsaren bara hänger, jag har gjort detta och detta och detta och sk*ten går inte igång! En lugn person i andra änden förklarar att det här löser vi. -Ja, ni får fjärrstyra mig men nu har jag tyvärr ett möte. -När passar det att vi hjälper dig? -Imorgon förmiddag vore toppen. -Ok, vi har registrerat ärendet i vårt ärendehanteringssystem och ringer dig imorgon förmiddag.
Dagen efter kontaktar Tobias på Midcon mig. Efter några inledande frågor tar Tobias över kontrollen av min dator. Han jobbar snabbt och metodiskt. Efter mindre än fem minuter är problemet löst. Jag har fått en fungerande webbläsare! Allt fungerar, min surfhistorik, mina sparade lösenord, allt är kvar och jag kan omgående ta mig an mina arbetsuppgifter! Ren magi!
Funktionen ServiceDesk på Midcon använde för att fjärrstyra min dator finns inbyggd i vår tjänst Midcon Online. Jag vet att det är ett ytterst snabbt och effektivt sätt att koppla upp sig mot användare, men ändå, det är magiskt när man själv upplever det. En liten ruta på skärmen ”Tobias vill ta över kontrollen, accepterar du?” och vips är man i trygga och effektiva händer.
En effektiv plattform för att hantera användarnas enheter är mycket viktigt, oavsett om man är några få eller flera hundra på företaget. En väloljad servicedesk, bemannad med hög kompetens, hög servicevilja och effektiva verktyg skapar magi. Trots att jag haft den stora förmånen att forma tjänsteutbudet på Midcon är det magiskt att få uppleva det i verkligheten!
Tjänsten Midcon Online finns standard på alla enheter där Midcon har ett driftansvar. I kombination med Midcons tjänst Fastpris IT får din organisation nyttja vår ServiceDesk till en förutsägbar och låg kostnad. Magi till en småländsk prislapp, kan det bli bättre? Vi tror inte det!
Tack Servicedesken!
Med vänlig hälsning Andreas Paulsson (med fungerande webbläsare)
VD, Midcon